Mummin Pullapuodin tilaus- ja toimitusehdot

 

1. Yleistä

 

1.1. Mummin Pullapuodin -verkkokauppa on Elosen Konditoria Oy:n (jäljempänä “Elonen”) elintarvikkeiden verkkokauppapalvelu (jäljempänä ”Palvelu”).

 

1.2. Nämä sopimusehdot sisältävät Palvelun käyttöä koskevat ehdot sekä tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä (jäljempänä ”Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

 

1.3. Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat nähtävissä www.mumminpullapuoti.fi-verkkokaupan sivuilla.

 

1.4. Palvelusta tilattavat Tuotteet ovat tarkoitettu kulutukseen, ei jälleenmyyntiin. Jakelijoiden kanssa solmimme erilliset jakelusopimukset.

 

2. Henkilötiedot ja niiden käyttö

 

2.1. Palvelua käyttävien asiakkaiden henkilö- ja yritystiedot kerätään ja tallennetaan Elosen ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu tietosuojaselosteessa. Henkilötietoja kerätään pääasiassa Palvelun toteuttamiseksi sekä tuotteiden toimittamiseksi.

 

2.2. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot sekä pyytää muuttamaan niitä tai poistamaan tiedot rekisteristä.

 

3. Tilaus

 

3.1. Tuotteet tilataan verkkokaupan välityksellä.

 

3.2. Tilaus tulee Elosta sitovaksi, kun se on erikseen Elosen toimesta vahvistettu. Elonen pidättää itsellään oikeuden olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi siinä tapauksessa, että Elosella on syy epäillä asiakkaan maksukykyä. Elonen voi käyttää tätä oikeutta myös tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen. Elonen pyrkii ilmoittamaan asiakkaalle mahdollisimman pian asiasta. Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa tilausta muuten kuin käyttöehdoissa erikseen mainituissa tilanteissa. 

 

4. Tuotehinnat

 

4.1. Elonen ja Asiakas sopivat erikseen Tuotteiden kulloinkin voimassa olevat hinnat.

 

5. Maksaminen 

 

5.1. Tilatut tuotteet maksetaan noudon yhteydessä.

 

6. Toimitus 

 

6.1. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksen yhteydessä. Arvio ei sido Elosta.

 

6.2. Tilaukset käsitellään viimeistään tilauksen vahvistamista seuraavana arkipäivänä.

 

6.3 Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman noutopaikan osoitteeseen. Tuotteita voi tilata yhteen tai useampaan toimitusosoitteeseen. Asiakas vastaa toimitusosoitteen valinnan oikeellisuudesta. Lähetämme tilaajalle tuotteista erikseen omat toimitusvahvistukset, kun tuotteet lähtevät leipomoltamme.

 

7. Palautukset 

 

7.1 Asiakkaiden tulee tarkistaa toimituksen oikeellisuus heti toimituksen vastaanotettuaan. Mikäli asiakas epäilee tuotteessa olevan virheen tai toimituksesta puuttuvan tuotteita, tulee asiakkaan esittää toimituksiin liittyvät reklamaatiot Eloselle välittömästi tai viimeistään 3 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tuotteessa todetaan olleen virhe, Elonen korjaa virheen parhaalla katsomallaan tavalla i) toimittamalla virheettömän tai korvaavan tuotteen virheellisen tilalle, tai ii) purkamalla kyseistä tuotetta koskevan kaupan ja hyvittämällä kauppahinnan asiakkaalle.

 

7.2 Asiakkaalla ei ole tilaamiensa tuotteiden peruutus- eikä palautusoikeutta muutoin kuin silloin, kun tilatut tuotteet ovat virheellisiä. Asiakkaalla ei ole reklamaatio-oikeutta sellaisen tuotevirheen osalta, joka on johtunut siitä, että Elonen on toimittanut tuotteen asiakkaan ohjeiden mukaisesti.

 

8. Vastuunrajoitus

 

8.1. Elonen ei takaa palvelun häiriötöntä toimintaa. Palvelua koskevat samat rajoitukset kuin Internetiä yleensä, esimerkiksi käyttäjien yhtäaikaiset yhteydenotot voivat ruuhkauttaa palvelua ja vaikuttaa sen käytettävyyteen. Elonen ei vastaa siitä, jos Asiakkaan tilaus ei tule perille tietoverkon tai tietoliikenneyhteyksien toimimattomuuden vuoksi. Elonen ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä. Lisäksi Elonen ei ole vastuussa kuljetuksissa tapahtuvista virheistä. 

 

8.2. Elonen ei vastaa välillisistä vahingoista. Elosen vastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa virheellisten/viivästyneiden/puuttuneiden tuotteiden arvoon. 

 

9. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu 

 

9.1. Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Keski-Suomen Käräjäoikeudessa.

 

10. Palveluntarjoajan tiedot 

 

10.1. Verkkokaupan asiakaspalvelu 

 

Elonen Oy Leipomo: Patalahdenkatu 1, 42100 Jämsä Finland  Sähköposti: myynti@elonen.fi  Puhelin: 020 7070 200